About Alexandra Calafeteanu

5 Sep

Alexandra Calafeteanu este o tanara creatoare de moda si fashion editor la revista Unica. Avem aici un mic interviu cu Alexandra, cum a inceput si cum s-a desfasurat viata ei ca designer vestimentar.

1. Cum s-a apucat Alexandra Calafeteanu de design?
O sa  incep cu pasiunea mea pentru desen, pentru pictură, pe care am cultivat-o inca din copilarie (cls. aVa) fiind eleva şi absolventa a unei scoli si mai apoi al unui liceu de arte plastice (clasele V- XII ).
Mi s-a părut normal să nu abandonez acest domeniu, design-ul vestimentar fiind o continuare a pasiunii din copilarie şi nu numai. In modă e nevoie de simţul culorii ca in pictură, de aprecierea volumului şi a formei ca in sculptura, ajungi chiar regizor si scenograf cand îţi găndeşti prezentările.
Am absolvit Universitatea Nationala de Arte, Bucuresti, sectia Moda(Design Vestimentar), urmand apoi masterul in Moda (Design Vestimentar,  si pedagogia artei. Ideile, schitele prind viata in propriul atelier si in prezent sunt si fashion editor la revista Unica.
2. De la ce a plecat aceasta colectie?
Cele 7 outfit-uri prezentate la Bucharest Fashion Weekend fac parte dintr o colectie complexa, la care inca lucrez. Acesta colectie are la baza imprimeul, fie el geometric, grafic sau floral.
Am mers dintotdeauna pe un clasicism  combinat cu elemente noi, cred eu un stil rafinat, purtabil, dar totodata unul indraznet.
Creatiile mele sunt adresate femeilor care vor sa exprime cu ajutorul hainelor senzualitate, rafinament, mister.. Ma gandesc intotdeauna si la comoditatea si utilitatea hainelor. Totodata femeia careia ma adresez este misterioasa, atragatoare, nonconformista.
3. De ce imprimeu cu Marilyn Monroe?
Cum spuneam mai sus, de cele mai multe ori ma inspir din epocile de mult apuse, din arhitectura vremii, din obiceiuri sau moduri de viata. Imi place stilul anilor ’50, ’60 si incerc prin viziunea mea, îmbinand valorile clasice cu elementele moderne, sa le reinventez aducand totodata si ceva nou. Marilyn este un fashion-icon…de cand am vazut materialul expus in magazin, am stiut exact cum o sa arate acea rochie, acea colectie…

My favorite dress!

One Response to “About Alexandra Calafeteanu”

  1. zuzu September 6, 2011 at 12:35 am #

    ce nebunie e prima rochieeee :xxx

Leave a Reply

